BBC head of news Fran Unsworth said the corporation needed to reduce its news output. Photograph: AFP via Getty

The BBC is to cut 450 jobs from its news operation while covering fewer stories, the corporation has told staff, as part of an effort to save £80 mill(...)

Samira Ahmed: her claim against the BBC centred on the difference between the £440 she was paid and the £3,000 a male presenter was paid for hosting very similar programmes. Photograph: Tabatha Fireman/Getty

There’s nothing like legal cases involving journalists to raise the media profile of a particular issue or ill. This week it was the turn of both age (...)

RTÉ was ordered   to pay the compensation to Anne Roper, an executive television producer, who was obliged to retire in July 2018 despite requests to continue working for RTÉ for a further 18 months. Photograph:  Niall Carson/PA Wire

It is “inevitable” RTÉ will face more discrimination cases on grounds of age following the ruling it must pay a former television producer €100,000 fo(...)

Anne Roper filed her complaint to the WRC in January 2019. File photograph.

RTÉ said on Thursday it will appeal ruling that it must pay a former television producer €100,000 for forcing her to retire at the age of 65. The Sta(...)

RTÉ had argued it was necessary for Anne Roper to retire at 65 ‘to ensure intergenerational fairness and to facilitate the promotion of younger producers’. Photograph: Niall Carson/PA Wire

RTÉ has been ordered to pay a former television producer €100,000 in compensation by the Workplace Relations Commission (WRC) after forcing the employ(...)

 Gert Ysebaert, CEO of Mediahuis, with company chairman Thomas Leysen announce the purchase of INM in April 2019. Photograph:  Nick Bradshaw

It was the year the Belgians came, saw and bought Ireland’s biggest newspaper empire faster than you could say the words “challenging transitional per(...)

NUJ Irish secretary Séamus Dooley said the BAI decision needed to be revisited.  Photograph: Cyril Byrne

The National Union of Journalists has expressed “grave disappointment” at the broadcasting regulator’s decision not to investigate Communicorp Media’s(...)

The Currency co-founder Ian Kehoe: ‘We have decided not to appear on Communicorp stations while the ban remains in force against Irish Times journalists.’ Photograph: Alan Betson

Communicorp Media, the radio group owned by billionaire Denis O’Brien, has written to digital media company the Currency to confirm that it has rescin(...)

RTÉ had earlier this year hired consultants at KPMG to examine the viability of the sale of the magazine.

RTÉ has decided not to proceed with its attempt to sell the RTÉ Guide title. Employees were advised on Thursday that the magazine will now be kept und(...)

The National Union of Journalists (NUJ) has said calls by journalists at RTÉ in support of pay cuts for top earners at the broadcaster are inconsistent with its official policy.

The National Union of Journalists (NUJ) has said calls by journalists at RTÉ in support of pay cuts for top earners at the broadcaster are inconsisten(...)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Next
  • Last »